Միֆեր առասպելական արարածների մասին

Միֆեր առասպելական արարածների մասին

Մասնագետների օգնությամբ հիմա փորձենք հասկանալ, թե որտեղից այն միֆերը, որոնք հյուսվել են առասպելների, ավանդապատումների երևակայական արարածների շուրջ։

Վամպիրը, եթե կծի, կարելի է վերածվել վամպիրի․

Չնայած վամպիրներն իրենց ծագմամբ ժողովրդական առասպելների հերոսներ են, նրանց մասին ժամանակակից փիլիսոփայական պատկերացումները, որպես կանոն, ձեւավորվում են գրական ստեղծագործությունների և ֆիլմերի միջոցով: Արնախումների մասին հիմնական պատկերացումներից մեկը, որը ամուր արմատներ ունի ժողովրդական մշակույթում, այն գաղափարն է, որ մարդը դառնում է վամպիր միայն մեկ այլ վամպիրի կողմից կծելուց հետո: Այս պատկերացման ժողովրդականությունը մեծապես պայմանավորված է Բրամ Ստոկերի դասական «Դրակուլա» վեպի (1897) հաջողությամբ, որը մշակել է վամպիրներին պատկերելու կանոնը մշակույթում: Բրեմ Ստոկերի վամպիրիզմը, որպես վարակիչ հիվանդություն, փոխանցվել է խայթոցի միջոցով:

Այնուամենայնիվ, բանահյուսական վամպիրները, որոնց մասին շատ եվրոպական ժողովուրդներ են պատումներ հյուսել, բոլորովին այլ ձև ունեն: Ամենից հաճախ հավատում էին, որ անբնական մահով մահացած անձը (խեղդված, ինքնասպանություն գործած, հանցագործության զոհ դարձած) դառնում է վամպիր: Այս պարագայում, չապրելով իրեն հատկացված կյանքի տևողությունը, մահացածը այն վերապրում է մահից հետո ՝ քայլող հանգուցյալի տեսքով: Կախարդի մահը լուրջ անհանգստություն էր առաջացնում գյուղացիների շրջանում. ենթադրվում էր, որ այդպիսի մարդիկ մահից հետո կարող են վերածվել վամպիրի և վնասել մարդկանց: Վերջապես, կային համոզմունքներ, որ հանգուցյալը կարող է դառնալ վամպիր, եթե թաղման ընթացքում տեղի են ունեցել որոշ միջադեպեր կամ չեն պահպանվել թաղման ծեսերը, որոնք սահմանված են ավանդույթի համաձայն:

Գաղափարը, որ վամպիրի կծած մարդն ինքն է վերածվում վամպիրի, լիովին անհամեմատելի է բանահյուսական ավանդույթի հետ: Չնայած որոշ ավանդույթներում կարծում էին, որ վամպիրը կարող է խմել իր զոհերի արյունը (և ոչ թե պարանոցից, այլ սրտից ՝ սուր լեզվով ծակելով զոհի կրծքավանդակը), բայց դա կարող էր հանգեցնել լուրջ հիվանդության կամ մահվան, բայց վամպիրների վերափոխման: Ընդհանրապես, բանահյուսական վամպիրները, կախարդների նման, ավելի հաճախ մեղադրվում էին ոչ թե մարդկանց սպանության, այլ գյուղացիական տնտեսության հետ կապված դիվերսիաների մեջ: Ենթադրվում էր, որ նրանք կարող են կովերից կաթ վերցնել, փչացնել բերքը, գյուղ հասցնել բնական աղետներ և համաճարակներ:

 

Շարունակելի․․․

 

Հետևեք մեզ նաև Տելեգրամում