Շահին Մուստաֆաևի խոսքերով՝ համաձայնություն է ձեռք բերվել՝ Թրիպ-մատակարարման նախագծի իրականացման վերաբերյալ Հայաստանում

Համաձայնություն է ձեռք բերվել «Trump Route for International Peace and Prosperity» (TRIPP) միացման նախագծի իրականացման վերաբերյալ Հայաստանում։
Այս մասին, ըստ APA-ի, ասել է փոխվարչապետ Շահին Մուստաֆաևը նախագահ Իլհամ Ալիևի Վաշինգտոն կատարած այցին նվիրված հատուկ նիստում։
Նախագծի ռազմավարական նշանակությունը և Ադրբեջանի նախաձեռնությունը
Փոխվարչապետը նշել է, որ այս նախագիծը նախագահ Իլհամ Ալիևի նախաձեռնությամբ տարիներ շարունակ իրականացվող ծրագրի մի մասն է՝ տարածաշրջանային տրանսպորտային հաղորդակցությունների ինտեգրումն ապահովելու համար. «Անկասկած, մեր երկրի համար ռազմավարական նշանակության կարևոր կետերից մեկը Ադրբեջանի հիմնական մասից Նախիջևանի Ինքնավար Հանրապետություն և հակառակը անխոչընդոտ տեղաշարժի ապահովումն է։ Նոր միջանցքի բացումը կծառայի Նախիջևանի մեր երկրի մյուս շրջանների հետ ավելի սերտ ինտեգրմանը։ Ինչպես հայտնի է, երկաթուղային տրանսպորտը մինչև անցյալ դարի 80-ականների վերջը իրականացվել է նշված երթուղով։ Միևնույն ժամանակ, անցյալ դարի 70-ականներին, մեծ առաջնորդ Հեյդար Ալիևի անձնական նախաձեռնությամբ և աջակցությամբ, առաջին անգամ մեկնարկել է Բաքու-Շիրվան-Ֆուզուլի-Ջաբրայիլ-Զանգիլան-Մինջիվան-Նուվեդի-Մեղրի-Նախիջևան մայրուղու նախագծի իրականացումը։ Վերակառուցվել է այս ճանապարհի 184 կմ հատվածը, որը գտնվում է Ադրբեջանի տարածքում, և վերակառուցման աշխատանքներ են իրականացվել արդեն իսկ գոյություն ունեցող 200… կմ հատված, Մինջիվան-Նուվեդի հատվածի շինարարական աշխատանքներն ավարտվել և շահագործման են հանձնվել 80-ականների վերջին: Որոշակի իրադարձություններից հետո Հայաստանում երկաթուղու և մայրուղու շինարարությունը դադարեցվել է 80-ականների վերջին: Այս աշխատանքները, որոնք հիմնադրվել էին համազգային առաջնորդ Հեյդար Ալիևի կողմից, հաջողությամբ շարունակվում են նախագահ Իլհամ Ալիևի կողմից և իրականություն են դառնում: Զանգեզուրով անցնող նոր տրանսպորտային միջանցքը, որը մեծ ներուժ ունի որպես Եվրոպայի և Ասիայի միջև կարևոր առևտրային ուղի, խթան կհաղորդի տարածաշրջանում տրանսպորտային հարաբերությունների զարգացմանը, ինչպես նաև առևտրատնտեսական հարաբերությունների ընդլայնմանը: Նախագծի իրականացմամբ Արևելք-Արևմուտք միջազգային տրանսպորտային միջանցքում կբացվի նոր երթուղի, որը կարևոր դեր կխաղա Եվրոպա և հակառակը Չինաստանի, Կենտրոնական Ասիայի, Կասպից ծովի, Ադրբեջանի, Թուրքիայի միջոցով բեռնափոխադրումների գործում: Միևնույն ժամանակ, նոր տրանսպորտային կապը խթան կհաղորդի դրա զարգացմանը որպես Հյուսիս-Հարավ միջազգային տրանսպորտային միջանցքի ճյուղ և կծառայի տրանսպորտի արդյունավետության բարձրացմանը, հատկապես Պարսից ծոց-Սև ծով և Հարավային Կովկասի երկրներում: Միջանցքը ոչ միայն ենթակառուցվածքային նախագիծ է, այլև կապող օղակ Արևելքի և Արևմուտքի միջև: Այն... Հյուսիսն ու Հարավը կապող նոր տնտեսական զարկերակ է։ Այս միջանցքն ունի ավելի բարձր թողունակություն՝ որպես առկա երթուղիների այլընտրանք»։
Պարսից ծոցի և Սև ծովի միջև նոր ավտոմոբիլային երթուղի
Շահին Մուստաֆաևը նշել է, որ հաշվարկների համաձայն՝ միջանցքի բացումը Միջին միջանցքի թողունակությունը տարեկան 15 միլիոն տոննայով կմեծացնի։ Միևնույն ժամանակ, միջանցքը ռազմավարական կամուրջ է, որը կապում է Ադրբեջանի հիմնական տարածքը Թուրքիայի և Եվրասիայի հետ, ինչպես նաև կխաղա Հարավարևելյան Ասիան և Պարսից ծոցը Հյուսիսային Եվրոպայի երկրների հետ կապող նոր զարկերակի դեր. «Ադրբեջանն արդեն իրականացրել և իրականացնում է մի շարք խոշոր ենթակառուցվածքային նախագծեր՝ իր առկա տնտեսական և տրանսպորտային ներուժն իրացնելու համար։ Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթուղին և Բաքվի միջազգային ծովային առևտրի նավահանգիստը այս ռազմավարության հիմնական հենասյուներն են։ Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթուղու տրանսպորտային թողունակությունը մեծացվել է մինչև տարեկան 5 միլիոն տոննա, Բաքվի նավահանգստի տարեկան բեռնափոխադրման թողունակությունը մինչև 2030 թվականը կհասնի 25 միլիոն տոննայի, իսկ դրա կոնտեյներային տարողունակությունը կհասնի 500 հազար կոնտեյների։ Բացի այդ, բեռների տերմինալը կամրապնդի բազմամոդալ փոխադրումները»։
Փոխվարչապետը նշել է, որ Հորադիզ-Աղբանդ երկաթուղու շինարարությունը սկսվել է 2021 թվականին: 110 կիլոմետր ընդհանուր երկարությամբ այս գծի 76 կիլոմետրն արդեն ավարտվել է. «Երկաթուղուց բացի, շարունակվում է նաև Հորադիզ-Աղբանդ ավտոմայրուղու շինարարությունը, և դրա 95 տոկոսն ավարտվել է: Բեռնափոխադրումների ծավալների ավելացումն ապահովելու համար զուգահեռաբար կիրականացվի նաև Նախիջևանի երկաթուղու և ավտոմայրուղիների վերակառուցումը: Ավտոմայրուղիների բացումից հետո Պարսից ծոց-Նախիջևան-Ջաբրայիլ-Ֆուզուլի-Աղդամ-Եվլաքս-Սև ծով ավտոմայրուղային երթուղին կլինի Պարսից ծոցը Սև ծովին կապող նոր երթուղի: Իր կլիմայի և ռելիեֆի շնորհիվ այս երթուղին անընդհատ կգործի ամբողջ տարվա ընթացքում: Իրականացվող կարևոր ենթակառուցվածքային նախագծերից մեկը Արազ գետի վրա կառուցված ավտոմայրուղային կամուրջներն են: Աղբանդ-Կալալա և Օրդուբադ-Սիյարուդ նոր ավտոմայրուղային կամուրջները կլինեն Արևելյան Զանգեզուրը Նախիջևանի հետ կապող լրացուցիչ օղակ և կստեղծեն երկրների միջև մեծածավալ միջազգային փոխադրումների հնարավորություն»: տարածաշրջանի»։
Նոր երկաթուղային գիծը կկապի Թուրքիան Նախիջևանի հետ
Շահին Մուստաֆաևը նշել է, որ մի քանի օր առաջ մեկնարկել է Կարս-Իգդիր-Արալըկ-Դիլուջու երկաթուղային գծի շինարարությունը, որը կկապի Թուրքիան Նախիջևանի հետ. «Այս գծի տարեկան փոխադրման հզորությունը, որը 224 կմ երկարություն ունի և կապահովի մուտք դեպի եվրոպական շուկաներ, կկազմի 15 միլիոն տոննա բեռ։
Կարծիքներ